lauantai 8. elokuuta 2015

Operaatio Reconquest 111: yhdet kottikärryt ja kirves

Operaatio: Reconquest 111 alkoi kuuden viikon alkusysäyksellä, jonka aikana aineenvaihdunta potkaistiin uudelle tasolle ja painonpudotus kunnolla käyntiin. (ks. Myydään: kesälomamatka

Vyötäröltä poistuneet kottikärryt, ja kirves (12.6 kg)
Tuo alkusysäys on nyt takana.  Tuntuu siltä, kuin paino/voima-lait olisivat kesän aikana muuttuneet.  Pyöräillessä ylämäet tuntuvat paljon kevyemmiltä,  eilen vetäisin vahingossa viisi leukaa ja  juostessa tuntuu siltä kuin en enää kantaisi mukana kottikärryjä ja kirvestä.

Painan nyt 106.6 kiloa, se on 12.6 kg vähemmän kuin kesäkuun alussa ja alin painoni 20 vuoteen.

Minulla kilot ovat erityisesti kertyneet vyötärölle, sisäelinten ympärille. Se on sitä mediasta tuttua viskeraali-tappajarasvaa. Sen määrä on minulla pysynyt runsaasta liikunnasta huolimatta reilusti skaalan ulkopuolella.   Nyt tuntuu siltä, että nimenomaan tuo ikirouta on lähtenyt sulamaan kuin hanki kevätauringossa.

On sitä siellä vieläkin, ehkä jopa toistenkin kottikärryjen verran mutta ensimmäistä kertaa elämässä minusta tuntuu että sisäelinrasva ei välttämättä olekaan ikuinen osa minua.

Kevättalvella olin jotenkin aivan loppu. Minusta tuntui siltä, että mikään mikään mitä tämän kropan ja vallitsevien luonnonlakien voimassaollessa voi tehdä, ei kiinnosta.

Nyt minusta tuntuu siltä, kuin nuo lait olisivat muuttuneet, liikunnallinen seikkailunhalu on syttynyt uudelleen ja odotan innolla mitä tulevaisuus tuo. 


Nyt kun ensimmäinen vaihe on ohi,  projektista on vielä jäljellä melkein kaksi kolmasosaa.  En muuta mitään, olen oikealla tiellä.