torstai 5. joulukuuta 2013

Operaatio: Kotkanpesä


Subject: Operaatio Kotkanpesä  | From: Operaatiokeskus  | To: Läskimaija   | Thu Dec 5 2013 00:25

Sinun tehtäväsi Läskimaija, mikäli päätät ottaa sen vastaan, on mennä Cambridgeen, Marylandiin, USA:n itä-rannikolle. Osallistut IRONMAN 70.3 Eagleman -tapahtumaan ja voitat sen kategoriassa miehet / Clydesdale. Tämä on Operaatio: Kotkanpesä.

Tehtävä ei tule olemaan helppo.  Choptank-joen suistoalueella on haita, mm. tällaisia härkähaita. "The bull shark is known for its aggressive nature, predilection for warm shallow water..." lisää pelkoa Wikipediasta.    Uit siellä niiden seassa, mahdollisesti ilman märkäpukua. Märkäpuku voi olla kielletty,  joinain vuosina lämpötila on ollut n. 30 celsius-astetta. Tekniikan poikien mukaan tämä tarkoittaa kramppien lisäksi mm. sitä, että verrattuna 15°C-lämpötilaan sinun tulee juoda puolimaratonin aikana n. 1.5 litraa enemmän vain säilyttääksesi tehtävän vaatiman toimintakyvyn.

Samaista pokaalia tavoittelee runsas joukko periksiantamattomia huippuunsa treenattuja määrätietoisia tri-atleetteja.  Eräät aikaisempien vuosien voittajista kilpailevat nykyään  ammattilaissarjassa. Jotkut osallistujat ovat esimerkiksi palomiehiä, poliiseja, armeijan erikoisjoukoissa tai muuten vaan Miehiä. Sinä olet nörtti. Nykyinen fyysinen suorituskykysi ei ole riittävä millään kolmesta tehtävän avainosa-alueesta: uinti, pyöräily ja juoksu. Suurin kysymysmerkki on kuitenkin henkinen kanttisi.

Avuksesi olemme värvänneet erään alan ammattilaisen, joka tulee auttamaan sinua matkallasi. Itseasiassa, joulukuun harjoitusohjelma on jo sähköpostilaatikossasi.

Mikäli sinut ammutaan, katoat (haiden syömänä) tai tulet hulluksi suorittaessasi tätä toimeksiantoa, kiellämme normaaliin tapaan tehtävän olemassaolon sekä kaikki yhteydet sinuun.

Kartta www.here.com
Operaation perusparametrit:




Asettamamme tavoiteaika on 4:59:30. Sen  pitäisi riittää tehtävän suorittamiseen, mutta mikäli ei, edellytämme  työnkuvan mukaista venymistä. Aika on 48 minuuttia ja 36 sekuntia ripeämpi kuin toistaiseksi paras aikasi Joroisilla Finntriathlonissa 2013 vastaavanpituisella matkalla.  Parannat siis ennätystäsi reilusti sekä puolimaratonilla, että pyöräilyssä ja uinnissa.

Olemme luoneet yksinkertaisen esimerkin siitä, miten saavutat tavoiteaikasi. Riittää, kun parannat:
  1. 1.9 km uintiaikaasi 5:09 minuuttia (43:09 -> 38:00)
  2. 90  km  pyöräilyaikaasi 16:49 minuuttia (2:46:19 -> 2:27.30, keskinopeus n. 36.7 km/h)
  3. 21.1 km juoksuaikaasi 17:55 minuuttia (2:04:55 -> 1:49)

Lisäksi, viivy vaihdoissa  reilut 2 minuuttia nykyisen vajaan kymmenen sijaan. VÄLTÄ  BAJAMAJAA.

Suosittelemme, että laihdutat vähintään n. 15 kiloa.

Luettuasi tämän toimeksiannon, syö se. Tai, mikäli kaipaat julkista nöyryytystä ja häpeää , julkaise se blogissasi. Odotamme  periaatteellisella innolla ensimmäistä raporttiasi.

Onnea matkaan!


Yksinkertainen ja helposti toteutettavissa oleva esimerkki tavoiteajan saavuttamiseksi.

5 kommenttia:

  1. Hyvin se menee. Juoksu kyllä vaatii sitä elopainon viilaamista, mutta aikaahan on

    VastaaPoista
  2. Huippu juttu! Nyt kovalla tahdolla ja tsempillä kohti tavotetta ja sitähän siulta onneks löytyy roppakaupalla :) Tulet olemaan kyllä huipukunnossa ensi kesänä!

    VastaaPoista
  3. No nyt on (jälleen) komeat tavoitteet! Hieno meininki!

    You can do it!

    VastaaPoista
  4. Kiitti kommenteista! Nyt ovat kyllä Operaatiokeskuksen pojat totta tosiaan panneet kovaa tehtävää piippuun, mutta epäilen että ovat siellä Ylemmässä Johdossa havainneet ihan oikein, että jonkinlaista pikku ravistelua ja särmää tässä nyt kaivataan ja lyhyempää tähtäintä. Nyt ainakin tuntuu, että tällainen puolenvuoden jakso on just sopivan lyhyt ja yhtä aikaa pitkä jakso hahmotettavaksi silleen että sen aikaa jaksaa jonkin asian suhteen suht kovalla intensiteetillä tsempata ja yrittää. Eka vajaa viikko treeniohjelman tunnustelua on nyt takana ja uusi alkamassa, paljon kivaa uutta jännää siinä on. Mm. maastopyörä on talviajoon jo kaivettu, tänään olisi ohjelmassa ihan hieman tekniikkaakin sisältävää uintia, ja hiihtimetkin pitää jossain vaiheessa kaivaa esille. Onhan ne ittelläkin olleet viimevuonna mielessä, mutta tekemisen kynnys tuntuu ylittyvän aikapaljon helpommin kun joku toinen on se asiaksi ohjelmaan kirjannut. ... Mutta tosi on kyllä se, että on aivan sama miten paljon tässä treenaa, sillä ei paino tipu (siitä on kokemusta) .... ja avainasemassa tulosten kehittämsieksi on nimenomaan painonpudotus. Saas nähdä miten se onnistuu! :)

    VastaaPoista
  5. Mission : Not Impossible. Onnea matkaan!

    VastaaPoista