lauantai 3. tammikuuta 2015

Vuosi 2014: Jedi Mindtricks

Vuosi 2014 oli hyvä opettaja.

Juoksin, pyöräilin, uin  ja soudin enemmän ja kovempaa kuin koskaan ennen. Uutena asiana opin käymään kuntosalilla ja nauttimaan siitä. Loppuvuotta kohden olen löytänyt itseni usein rautaa pumppaamasta.

Erityisen iloinen olen mm. huhtikuun lopun ergomaratonista ja lokakuisesta Vantaan maratonista. Aika 3:39:13 murskasi lopullisesti nekin mielen muurit, jotka eivät olleet hajonneet vielä syyskuun Cooperissa.

Kaikilla mittareilla keho pomppasi pitkän loikan eteenpäin. Mutta lopulta tulokset ovat epäolennaisia.

Tärkein oppimani asia on se, että lihakset, keuhkot ja sydän ovat ilman mieltä vain tahdoton solumassa.

Sillä, missä kunnossa olet, ei ole yhtään mitään väliä jos mieli on voimaton. Viimeksi noin viikko sitten olin maalannut mieleeni mätäpaiseen. Siinä Darth Vader puhui.  Dark side on vahva, mutta hyvä mieli on vielä vahvempi voima.

Pussista vedetty vuosi 2015-ennuste.
Sain viime vuonna paljon aikaan siksi, että Operaatio: Kotkanpesä Yodan johdolla antoi mielelle voimaa. En jaksa heilua, jos tavoitetta ei ole.

Minulla pitää olla kirkas haave ja mielikuva siitä, mitä haluan tavoittaa. Sillä, saavutanko tavoitteeni, ei ole mitään väliä. Ilman unelmia, haaveita ja tavoitteita olen voimaton solumassa.

Mielikuvitus on nyt vähintään yhtä tärkeä kuin lapsena. Tänä vuonna aion uneksia paljon.